Jak se nespálit při výběru zaměstnanců

Máte problém s fluktuací svých zaměstnanců? Hledáte marně nové členy do svých týmů?

Pojďte se společně s námi inspirovat, jak být úspěšný personalista.

V dnešní době plné změn a konkurenčního prostředí je důležité, aby firma stavěla na vlastním motivovaném a profesionálním personálu. Pak je úspěšná a klienti se do ní rádi vracejí. Pokud se na situaci podíváme z hlediska nákladů, lidské zdroje jsou jednou z nejnáročnějších investic společnosti. Největším problém, který jsme jako poradenská firma zaznamenali, je častý odchod zaměstnanců v prvních dvou letech jejich působení.

Prvním krokem k úspěšnému výběru zaměstnance, je vědět koho hledáme a jaká bude jeho náplň práce. To znamená mít ucelenou analýzu práce, která potencionálního kandidáta čeká. Ne vždy, však jsou personalisté nebo manažeři schopni vydefinovat pozici konkrétně. Zejména pak z hlediska organizační struktury, firemní kultury a následné efektivity
zaměstnance.

Zde je prostor oslovit naší agenturu a nechat si odborně poradit. Vycházíme z dlouholetých zkušeností v oblasti personálních auditů, náborů a testování kandidátů. Často se v praxi ukazuje, že základ je v dobré analýze pracovního místa. Pokud si zaměstnavatel neurčí jasný cíl, naráží na spoustu problémů. Jedním z nich je, že bývá zavalen obrovským množstvím životopisů, se kterými si následně neví rady.

Pokud nás klient osloví, v rámci náboru nových zaměstnanců, řešíme s ním čtyři zásadní okruhy. Tím prvním je, jaká panuje ve společnosti firemní kultura. Konkrétně se ptáme na velikost firmy, obor, na který se zaměřuje, styl vedení, organizační strukturu, hodnoty a pravidla firmy. Potencionální kandidát může být odborníkem v daném oboru, ale nemusí se ztotožňovat s firemní strategií. V tomto případě, pak často odchází v prvních třech měsících.

Druhou zásadní otázkou je, jakou bude kandidát zastávat roli – pozici. Ta vychází z již zmíněné analýzy pracovního místa. Další neméně významnou oblastí je, jaké firma požaduje odborné znalosti a dovednosti. Zde jsme schopni připravit výběrové řízení a testování přímo na míru klienta, abychom nalezli silné stránky a zároveň odkryli případné nedostatky.

Poslední oblastí je, jak bude firma nového kolegu motivovat a jak s ním bude nadále pracovat. Je dobré vnímat, že nový zaměstnanec pro nás bude rovnocenným partnerem, kterému věříme. Pokud zaměstnanec cítí ze strany firmy důvěru a podporu, bývá mnohem loajálnější a motivovaný. Tím se samozřejmě rychleji adaptuje a podává výkony.

Nesmíme také zapomenout na adaptační plán nováčka, který našim klientům zpracujeme přímo na jejich společnost.

Když máme ucelený pohled na to, koho hledáme, můžeme přikročit k dalšímu kroku – Jak kandidáta hledat. Kde jsou vhodné zdroje. Stává se, že po detailním rozboru s naší agenturou klient zjišťuje, že má skryté zdroje přímo ve firmě a nábor neuskuteční. I to je cesta ..

Výše zmíněné oblasti, dokážeme detailněji představit v rámci osobní konzultace. Během které, se dále dozvíte, jak pracovat se životopisem, na co se potenciálního kandidáta a jakým způsobem uchazeče testovat.

Mgr. Lenka Šlajsová
vzdělávání Lesta s.r.o.

Příspěvek byl publikován | Autor: admin.